Exhibició de lluita i pundonor de l'INEF-Hospitalet tot i caure davant el CRAT 5 a 13 - Club Esportiu INEF Barcelona

16 Oct

INEF-L'Hospitalet va caure aquest dissabte a la Feixa Llarga per un marcador ajustat de 5 a 13 davant al CRAT a Corunya en partit corresponent a la 2ª jornada de la Lliga Iberdrola després d'una exhibició de lluita i pundonor durant els 80 minuts que va fer somiar a l'afició.

L'equip torna a patir el mal endèmic d'aquests darrers temps: una plantilla curta

Les noies d'Stacy Duvenage han tingut un calendari del més complicat, enfrontant-se a les 2 primeres jornades als dos últims finalistes de la Lliga Iberdrola. La setmana passada van visitar al Pozuelo, darrer campió, i aquesta setmana han rebut la visita del CRAT, últim finalista. Després d'una pretemporada atípica plena de complicacions, sense entrenador, amb lesions i manca d'efectius, l'equip s'ha tret ja dos dels partits més complicats de la Lliga en aquest primer tram, a l'espera que l'equip recuperi efectius i vagi agafant la filosofia de joc d'Stacy Duvenage amb el pas de les jornades.

Tot i les dificultats, aquest dissabte les osses van marcar el camí a les rivals: tindran que suar tinta per guanyar-les. Una plantilla curta i les lesions no faran minvar l'esperit de lluita durant aquest fase inicial de la temporada.

L'equip va començar el partit amb inferioritat, amb 13 jugadores, fet que podia fer preveure que les osses patirien amb el pas dels minuts. El primer temps va estar ple d'alternatives, jugant de tu a tu. Les osses ho intentaven però l'inferioritat en la fase de construcció feia que sempre es topessin amb la defensa gallega. Mica en mica les del CRAT van anar troban forats fins que un cop de càstig d'Olaya López va posar-les per davant en el marcador. Al poc, Marta Carmona posava terra per enmig amb un 0 a 8 al marcador. Les osses ho havien intentat tot però es topaven amb un mur de difícil solució i més de 50 minuts per davant, per tant, el panorama no pintava gaire bé. La situació va enpitjorar minuts després d'aturar-se el joc prop d'un quart d'hora per lesions de Marta Carmona (CRAT) i Maria Soriano. L'ambulància va tenir que entrar i posar-li un collaret a la jugadora del CRAT, mentre que la Maria no va poder continuar. L'aturada va tallar el ritme dels dos equips, fins arribar al final del primer temps amb 0 a 8. Les osses tenien que recomposar de nou l'equip jugant amb 12.

La 2ª part va ser un espectacle de les osses, van apretar les dents i amb un marcador ajustat van buscar qualsevol escletxa a l'esperança de donar-li la volta al marcador. I van estar a punt, i tant! Van posar contra les cordes a les del CRAT, que van veure com la major part del temps el joc es desenvolupava al seu propi camp. L'esforç titànic de les osses va tenir premi finalment posant a l'electrònic un 5 a 8 que feia pensar que la gesta era possible.

Les del CRAT veien perillar la seva avantatge però quan més apretava INEF-l'Hospitalet, les gallegues van trobar un parell de jugades per banda que van permetre portar el joc al mig del camp. Alguns errors en la construcció degut al cansanci i l'inferioritat númerica de les nostres van fer que el CRAT trobés una oportunitat que no va desaprofitar, posant el 5 a 13. Les osses van continuar lluitant fins a l'últim segon buscant la èpica però la muntanya ja era massa gran a aquestes alçades del partit. A més, van finalitzar amb 11 per una nova lesió de la Tania Ortega.

Al finalitzar el partit el públic va trencar en aplaudiments per l'espectacle i l'esforç oferit per l'equip. No va ser suficient però amb aquesta forma d'afrontar els partits ens permet ser optimistes que tard o d'hora els resultats arribaran.

La lliga es reanudarà el proper dia 29, on l'equip tornarà a jugar a casa davant el XV Sanse Scrum. Esperem que aquesta aturada permeti que l'equip agafi aire de cara al futur.

LLIGA IBERDROLA

Galeria: INEF-Hospitalet vs CRAT a Corunya. 2ª Jornada Lliga Iberdrola 2017-2018

Galeria: INEF - Hospitalet vs CRAT a Corunya. 2ª Jornada Lliga Iberdrola

Fotos: Ernesto Aradilla