​​​​​​​28 i 29 de novembre, dates d'inici de la Lliga Catalana de Rugby - Club Esportiu INEF Barcelona

02 Oct

​​​​​​​28 i 29 de novembre, dates d'inici de la Lliga Catalana de Rugby

L'Assemblea General Ordinària de la Federació Catalana de Rugby s'ha reunit aquesta setmana de forma telemàtica per aprovar el format de les competicions d'aquest curs i els nous pressupostos, així com la memòria esportiva de la temporada passada. Els equips d'INEF Barcelona ja coneixen les dates proposades d'inici de lliga.

La Lliga Catalana començarà a finals de Novembre si el COVID19 ho permet

El Rugby Català comença a posar-se en marxa i aquesta setmana va aprovar vàries qüestions pendents des del mes de juliol passat que aclareixen una mica el futur més inmediat. Entre elles, es va aprovar les propostes referents a les llicències esportives, els nous formats i el calendari d'inici de competició, que està previst pel 28 i 29 de novembre, sempre que la situació de la pandèmia del COVID19 ho permeti. A principis de mes es podrà començar a jugar amistosos.

Proposta d'inici de competició de la FCR per a la temporada 2020-2021

Aquesta proposta consta de dos formats; un per a les competicions sènior masculina, S18, S16 i S14 i un altre per al sènior femení. Degut a l'endarreriment de l'inici i avançant-se a possibles partits ajornats per causes no esportives, la FCR planteja unes lligues reduïdes, amb un volum de 9-10 partits per equip.

Sènior Masculí, S18, S16 i S14

Primera fase: Sis grups de quatre equips jugaran una lligueta d'una volta. Els grups es faran en format de "Z" en base a les classificacions de la temporada 2019/20 (de la Divisió d'Honor Catalana i de la Primera Catalana en el cas del Sènior).

Segona fase: Es crearan lligues de sis equips en funció de la classificació de cada grup de la fase prèvia (els sis primers jugaran Divisió d'Honor Catalana, els sis segons Primera Catalana, els sis tercers Segona Catalana, etc...). Els quatre primers classificats de cada lliga jugaran semifinals i final a partit únic per determinar el campió.

Per al Sènior Masculí, s'ha fet la proposta i previsió per a 24 equips, la resta (del 25è en avall) es distribuïran en un fomat similar (fase prèvia i fase final més playoffs), sempre tenint en compte el número d'equips inscrits.

Sènior Femení

Es crearan dues lligues, la Divisió d'Honor Catalana i la Primera Catalana, en funció de la classificació de la temporada passada. Es jugarà una fase regular d'una volta i els playoffs posteriors, amb semifinals i final a partit únic.

Cal tenir en compte que tant en el cas del sènior masculí com en el femení hi han equips pendents de pujar a Divisió d'Honor "B", per això encara no sabem quins conjunts conformaran cada lliga.

Per últim, es va aprovar la memòria esportiva de la temporada anterior.

Font: Federació Catalana de Rugby