En cas de lesió i/o accident realitzant alguna de les activitats de les Escoles Esportives, Estades d'Estiu o Escola de Circ del Club Esportiu INEF Barcelona, els entrenadors de la Sala disposen d'un protocol de primera assistència.

Com actuar en cas d'accident esportiu

Com és habitual a les darreres temporades, els nens i nenes de les Escoles Esportives no estan assegurats, essent informats d'aquest punt a l'hora de formalitzar la inscripció, signant la seva conformitat. Només estan assegurats els integrants dels grups de competició i aquells que ho demanin explícitament.

Passos a seguir en cas de lesions greus (es precisa ambulància):

1. Mantenir la calma i apartar a la resta d’esportistes.
  2. Apropar-se al lesionat i comprovar el tipus de lesió, per tal de poder informar de manera molt precisa.
  3. Avisar a un company per a que truqui a la extensió nº 9 (recepció) i comuniqui: edat del lesionat i tipus de lesió (sobretot si són fractures obertes), per tal de trucar a l’ambulància. També que demani gel.
  4. En la mesura del possible, el director tècnic o algún altre responsable del Club baixarà a ajudar‐vos.
  5. Estigueu al costat del lesionat/da en tot moment, donant‐li tranquil·litat.
  6. El vostre grup l’agafarà un altre company de la sala de gimnàstica.
  7. En arribar l’ambulància, els pares ja estaran avisats i, a poder ser, estaran amb el seu fill o filla. Per tant, seran ells els qui l’acompanyaran en l’ambulància. En cas contrari, la Direcció Tècnica serà qui l’acompanyi, per tal que l’entrenador pugui continuar amb la seva tasca.

Passos a seguir en cas de lesions lleus (no requereix ambulància):

1. Pot considerar‐se lesió lleu: un cop, una torçada lleu... (si és un cop al cap hem de vigilar que no es maregi, ni que vomiti. En aquest cas, trucarem a l’ambulància).
  2. El mateix entrenador trucar a l’extensió nº 9 (recepció) i demana gel. Seu al lesionat/da en un banc per tal que descansi i se li posa el gel durant uns 20 minuts.
  3. Si el mal augmenta, avisar directament al Director Tècnic (ext 200). Podem trucar als pares al moment o esperar al final de la sessió, segons el vostre criteri.
Darrera modificació el Dijous, 12 Mai 2022 07:55