AGGSpain entrevista a l'Ikern Colom, el nostre campió de l'equip de l'INEF de gimnàstica estètica de grup - Club Esportiu INEF Barcelona

27 Jun

La pàgina especialitzada AGGSpain ha entrevistat al nostre gimnasta Ikern Colom, membre de l'equip de l'INEF de gimnàstica estètica de grup per donar les seves impressions sobre aquest esport en tendència.

Ikern Colom, de l'INEF Barcelona, opina sobre la gimnàstica estètica de grup a l'actualitat

L'entrevista es va realitzar després de l'IFAGG Trophy a Helsinki on l'equip de l'INEF va aconseguir la 2ª posició. El més rellevant de tot és que s'està consolidant aquesta categoria mixta i l'equip de l'INEF United es troba molt ben posicionat gràcies al seu bon treball els darrers any.

A continuació us compartim l'entrevista que va oferir l'Ikern Colom per AGGSpain.

Com vas començar en el món de la rítmica?
Vaig començar en la rítmica perquè em va semblar un esport genial del que em vaig enamorar sense adonar-me quan tenia 9 anys. Els meus pares no van accedir a que comencés fins als 11, per por a la discriminació que pogués haver-hi.

Per quina raó et vas canviar a la Gimnàstica Estètica de Grup?
Em vaig canviar perquè els meus resultats en els nacionals eren els mateixos i perquè al club de rítmica on entrenava, les instal·lacions no eren les adequades per al nivell que tant la meva entrenadora com jo ens exigíem. A més, vaig provar la GEG de rebot i em va agradar molt. Estaria bé remarcar, que abans de rítmica vaig fer uns anys de ball, llavors l'estètica era com "un mix". Com creus que es defineix l'estil del teu club? I quantes hores entreneu?
Al club on estic actualment destaquem molt més amb músiques forts, on la història estigui ben definida i puguem esprémer més. Entrenem unes 7-7.30 hores setmanals aproximadament.

Quin és el teu equip favorit internacionalment? ¿I nacionalment?
OVO Team. Nacionalment igual em quedaria amb Acordes per com estaven aquest any.

Com ha estat la teva experiència en participar en un torneig d'aquest nivell per primera vegada?
Que l'experiència hagi estat tan gratificant va ser a causa que Finlàndia acollís aquest esdeveniment. En qualsevol altre lloc, aquest esdeveniment no hagués estat ni la meitat d'intens. Evidentment, ha estat molt encoratjador i a més, ha estat una de les poques vegades que m'he sentit valorat com a esportista. Creus que és bona opció dividir els equips mixtes a la IFAGG Throphy?
No, en absolut. Si només hi ha 3 equips mixtes a Espanya, i després apareix un 4t en els internacionals, creieu-me que quan arribem a aquests tornejos ja sabem quina posició ocupem. Francament, no em sento ni tan sols subcampió del món, em conformo molt més amb dir que he competit allà i llest.

Què opines del futur de la Gimnàstica Estètica de Grup? I sobre la Categoria Mixta?
La GEG està agafant molta força i els equips estan treballant molt, la qual cosa m'alegra. En el cas dels mixtos, crec que està totalment fora de lloc posar a competir únicament 3 equips en una categoria, a part només per tenir a un component amb sexe diferent (perquè els mixtos no tenen més que 1 noi). Si és un esport que busca la salut dels esportistes, la salut psicosocial d'aquests mixtos no té gaire en compte, però tampoc vull entrar massa en matèria. A la meva manera de veure-ho, un equip mixt seriosa de 4 i 4, 4 i 3... O similars. Però de moment, almenys que es fomentin aquests equips i hagi una mica més de competitivitat i motivació.

Com és el futur del teu equip?
El futur del meu equip és una cosa incert, hi ha components més grans que estan valorant la retirada, altres valorem l'"escapada" a una altra disciplina gimnàstica i altres volen seguir al 100%.
Un equip jove i amb molt de futur, que es va estrenar a nivell mundial amb un exercici molt original i amb molta força.

Font: AGGSpain

Darrera modificació el Dimarts, 27 Juny 2017 06:12