Ángela del Pan i Laura Esbrí aconsegueixen el bronze amb les "Leonas7s" a Canadà - Club Esportiu INEF Barcelona

20 Abr

La Selecció Espanyola Femenina de Seven ha guanyat a la Bowl Final a Brasil per 14-12 i s'ha proclamat campiona de la Copa de Bronze a Langford, Canadà, quarta prova de les World Rugby Women Sevens Series.

Ángela del Pan de l'INEF, titular al Seven de les Leonas7s; Laura Esbrí lesionada

La selecció de José Antonio Barrio, d'aquesta manera, millora un lloc les últimes dues classificacions i demostren que són capaços de sobreposar-se a les adversitats ja que van jugar la segona jornada amb tan sols vuit jugadores disponibles ja que Laura Esbrí (del Club Esportiu INEF Barcelona), Medir, Berta García i Schiavon es van lesionar durant la fase de grups del torneig.

Les Lleones van arribar a Langford sabent que havien quedat enquadrades en un grup molt difícil, on estàven Nova Zelanda, primera de les sèries mundials, Anglaterra, sisenes, i Fiji, octaves. Malgrat això, la Selecció, s'havia marcat l'objectiu d'aconseguir, almenys, una victòria i tractar de colar-se en la lluita per la plata. Però Espanya va començar malament el torneig, va perdre tots els seus partits a la primera jornada quedant relegada a la lluita per la novena plaça i, per si no fos poc com ja hem dit, amb quatre jugadores lesionades per al segon dia de competició.

A semifinals pel bronze esperava la Xina, darrera de les WSS, que no va oferir resistència, 21-0 al descans i tots els mals de les Lleones curats a base d'assajos i retrobar les bones sensacions al camp. Al final del partit 33-15 per a Espanya i tornada a disputar, per tercer torneig consecutiu, la Final de Bronze, aquesta vegada contra el Brasil.

La final va ser vibrant, amb alternança de possessions i de domini, cap dels dos equips volia que se li escapés el trofeu: Primer va colpejar Espanya, a través del seu jugadora més determinant en aquest segon dia de competició, Patricia García, que posava en el minut 2 l'7-0 al marcador. Dos minuts més tard seria el Brasil la qual assajava gràcies a Teles, que aprofitava una errada de la defensa espanyola i aconseguia la marca sota pals després de recórrer tot el camp. Amb el 7-7 s'arribava al descans.

La segona part va ser un calc de la primera, primer les Lleones aconseguien assajar gràcies a un gran suport de Maria Casado, i Patricia transformava posant el 14-7. La replica brasilera no es feia esperar i tres minuts més tard Sarda assajava i Kochhann fallava la transformació i deixava a 2 punts al Brasil d'Espanya. Amb aquest resultat s'arribava al final del partit i les Lleones es proclamaven campiones de Bronze al Canadà.

ESPANYA 14-12 BRASIL

Espanya: Ángela Del Pa, María Casado, Maria Ribera, Bàrbara Pla, Patricia García, Eli Martínez (c), Iera Echebarria.
Suplents: Albereda, Esbrí, Medin, García, Schiavon.

Brasil: Esteves Sants, Gevaerd, Sarda (c), Ishibashi, Kochhann, Ramalho, Teles.
Suplents: Lotufo, futur, Araujo, Cerullo, Santilly.

Marcador: Min. 2 Assaig de P. García 5-0. Min. 2 Transformació de P. García 7-0. Min. 4 Assaig del Brasil 7-7. Min. 4 Transformació Brasil 7-7. Min. 8 Assaig de Casado 12-7. Min. 8 Transformació de P. García 14-7. Min. 11 Assaig del Brasil 14-12.

ESPANYA 33-5 XINA

Suplents: Albereda, Esbrí, Medin, García, Schiavon.

Xina: Liu, LAssaig de P. García 5-0. Min. 2 Transformació de P. García 7-0. Min. 4 Assaig de P. García 12-0. Min. 4 Transformació u, Yang, Sun (c), Yu, Zhou i Qianqian
Suplents: Chen, Huan, Yang, Yu, Gong.

Marcador: Min. 2 de P. García 14-0. Min. 6 Assaig d'Eli Martínez 19-0. Min. 7 Transformació de P. García 21-0. Min. 8 Assaig de la Xina 21-5. Min. 9 Assaig d'Eli Martínez 26-5. Min. 9 Transformació de P. García 28-5. Min. 12 Assaig de Ribera 33-5.

Font: Federació Espanyola de Rugby

Darrera modificació el Dimarts, 21 abril 2015 01:32