Catalunya, amb 9 INEF, comença guanyant al Campionat Autonòmic - Club Esportiu INEF Barcelona

24 Oct

Catalunya, amb 9 INEF, comença guanyant al Campionat Autonòmic

La selecció catalana de rugby femení, amb 9 jugadores de l'INEF Barcelona, va derrotar "in extremis" a la selecció de Castella Lleó per 26 a 24 en el primer partit del Campionat Autonòmic disputat aquest cap de setmana a la Mar Bella.

En l’últim sospir

La selecció catalana femenina va poder celebrar la primera victòria de la temporada en l’inici del Campionat Autonòmic davant Castella i Lleó. En un partit que va tenir de tot, no hi va faltar l’emoció, doncs el triomf es va assolir gràcies a una marca amb el temps ja esgotat d’Eli Martínez.

El públic que omplia les grades de la Mar Bella va poder gaudir de l’espectacle sobre la nova gespa artificial del camp poblenoví, però va veure també una Catalunya erràtica a la primera meitat. Les noies de Carlos Juidías no van jugar al nivell esperat durant els primers 40 minuts, patint molt en melé i jugant a remolc de les castellanes, que com la temporada anterior van fer patir a les de la Ginesta.

Així, Castella i Lleó s’avançava al minut 18 amb un try de Sara Gómez, i poc després, abans de la mitja hora, Carmen Pérez eixamplava la ferida local amb un nou assaig. Les catalanes van començar a veure la llum just abans del descans gràcies a un espectacular eslàlom de Sílvia Sicart que acabava amb la tercera línia del BUC plantant la pilota sota pals.

Amb el 7 a 10 es reprenia el joc i Catalunya saltava al camp amb aires renovats, jugant ara sí com s’esperava i anotant dues marques en un quart d’hora (d’Alysha Stone i Judith Vélez) per escapar-se fins el 21 a 10. La victòria semblava clara però altra vegada Castella va sorprendre. Primer amb un assaig de càstig i al minut 70 amb un de l’ossa María Casado, les visitants feien emmudir la Mar Bella per avançar-se 21 a 24.

Però el públic va animar fins que Eli Martínez trencava la defensa en un cop de càstig jugat ràpid a 5 metres de marca, donant un sofert i treballat triomf a les seves i dedicant-lo a Alysha Stone, que va haver de ser atesa pels serveis mèdics degut a una fractura de peroné soferta al minut 79.

La victòria posa la selecció catalana líder del Grup B, mentre que al Grup A Madrid va vèncer a domicili la selecció valenciana 19 a 27. El proper matx de les de Juidías serà a fora, contra Andalusia, el cap de setmana de l’11 i 12 de novembre.

Galeria: Selecció Catalana vs Castella Lleó

Fotos: Jaume Andreu Photography